mandag den 13. juni 2011

Familie-weekend...

I forrige weekend, Kristi Himmelfartsferien, rejste vi mod det svenske... vi har familie deroppe, og hvert andet år mødes hele min fars familie. Vi skifter lidt mellem det jyske, sjællandske og  Sverige. Denne gang var det den svenske del af familien, der havde påtaget sig arbejdet.

Vi boede på en lille ø i den nordlige del af Skærgården der hedder Källö Knippla. Smuk, smuk, smukt sted... ;-) jamen det må da være lykken, at bo på et lille vandrehjem med 6 værelser med 4 senge på hvert værelse. Udsigt direkte udover Skærgården ;-) fantastisk vejr, høj sol, ingen skyer, glade familie medlemmer, dejlig mad, MASSER af fisk, KÆMPE skaldjurs kalas om lørdagen... jamen var det livet? JA, det var det ;-))

Om fredagen besøgte vi øen Marstrand. En lækker - dyr ø - der før blev besøgt af bla. Kongefamilien. Nu er det de "unge, de rige, de smukke" og så os blege danskere der besøger øen... kommer I nogensinde på de kanter - i nærheden af Göteborg, skulle I unde Jer selv den lille sejltur derover...
Vi fik en guidet rundtur oppe i fæstningen, hvor vi danskere - for mange år siden - havde lidt "uroligheder" med svensken...

Lørdag sejlede vi til den ø hvor min fætter og hans familie bor, Rörö. Endnu mindre ø. De bor i det smukkeste hvide træhus. Mine piger samt deres gamle morfar på næsten 77 år, sejlede med min fætter ud i hans VIP båd, en slags speedbåd... høj fart, høj sol, hvad mere ønsker man sig næsten? ;-)
Vi grillede pølser til frokost, men om aftenen havde vi kæmpe skaldyrs fest. Jeg har aldrig - jo en gang før, også i Sverige - set så meget skaldyr samlet på et middagsbord... lækker hjemmelavet ostebrød og masser af SNAPS ;-) så blev der fest...

Søndag rejste vi hjemad igen - masser af gode minder rigere... ;-) hold da op, det bliver svært at leve op til det, jeg har sammen med min ældste datter lovet at lægge arbejdskraft til i år 2013. Lang tid til, ja, men stedet og omgivelserne skal også være de rette... den smukke natur - den kan jeg ikke skaffe ;-)

"Vores "lille vandrehjem - VIP båden - smukke udsigter...

Skaldyr - "vores" lille ø Källö Knippla...

Lidt af hvert...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar