søndag den 19. juni 2011

Lidt fra haven...


Øverst og nederst til venstre en lilje art, måske? Den har lange smalle blade og smukke lilla blomster der kommer i klaser.

Foroven og nederst til højre en ny indkøbt pelargonie i stærk pink. Den står i en meget gammel krukke med løvehanke. Jeg mindes den fra min barndom hos min mormor. Så da hun døde for mange år siden, fik jeg krukken. Den står kun udenfor når det er helt frostfrit. Ellers har jeg den indenfor i min stue. Hvis I kigger godt efter, har den et lidt turkis skær over sig. Men den er meget afskallet i farven. Har egentlig tænkt over det mange gange, om jeg skulle male den... men kan faktisk ikke nænne det...

I midten er et billede af en plante med meget stærk grønne blade. Den kommer med små gule blomster, og navnet... tja, det ved jeg så heller ikke ;-)

Er ikke fantastisk god til det med plante navne, jeg ved bare hvad jeg kan lide og hvad jeg ikke kan lide... men kan du evt. hjælpe mig på vej, siger jeg mange tak ;-)

2 kommentarer:

  1. Nu er billedet jo ikke særlig stort, men jeg gætter på at den med de gule blomster er en pengebladet fredløs.

    SvarSlet
  2. Hej Esther - tak for dit bud... har googlet det navn, og det tror jeg helt sikkert det er... ;-)

    SvarSlet