onsdag den 3. august 2011

Forsikring...

Jeg er godt forsikret. Det mærkede jeg i januar måned, da jeg skulle have erstattet et par bukser og et par sko. Men sørme om ikke også min bil-forsikring virker.

Jeg var ude at køre i sidste uge. Kører på en mindre landevej, hvor kommunen i begge sider har smidt småsten ud. Ikke specielt smart, for hver billist kører så med et hjulsæt derude. Kører man så forbi en bil der mener sig bedre tjent med at køre vildt stærkt forbi lige præcis min bil, ja, så ender man med et stenslag i forruden! Øv også... det gav et drøn da stenen ramte... Et stort stenslag lige i underkanten af rattets højde. Jeg fik ringet til mit forsikringsselskab, og der er en aftale med Carglas, så de kommer i eftermiddag og reparerer min forrude. Det er da smart... har aldrig prøvet det før, så er lidt spændt på hvordan det fungerer. Men hellere det, end den begynder at løbe nu hvor det om ganske få måneder bliver frost og kulde igen...

Læste i øvrigt i gårsdagens ugeavis, at flere havde problemer med den vej. Skribenten der havde sat et læserbrev i, skulle have ny forrude i til 4000 kr. Næste stenslag han fik, ramte på motorhjelmen. Det er da bare ikke i orden... som han skrev, mon kommunen betalte næste gang?

Hurra for forsikringer der virker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar